Tuesday, December 25, 2012

backup File dengan DROPBOX? apa tu?

Assalamualaikum..
yer.. ^_^ Senyum dulu..
Olla evrybody!!
Siapa lagi yg belom guna dropbox? mesti ramai belom guna kan...? haa.. mesti korang pon tak tahu apa itu dropbox kan kan kan? (ecah pon baru tahu sebenarnya) hihi.. mujur la ada junior yang post pasal dropbox ni.

Apa itu dropbox? 
dropbox ini adalah satu perkhidmatan percuma yang membolehkan kita membawa semua gambar, dokumen,vidio atau audio kita kemana sahaja kita pergi. maksudnya apa sahaja yang kita masukkan ke dalam dropbox ini akan disimpan secara automatik ke dalam komputer, telefon dan juga di dalam laman web dropbox itu sendiri. Hanya perlu install sahaja dropbox ini dalam komputer anda. (alah, senang cerita dia boleh jadi macam backup folder kita la)

Kelebihan dropbox?
  • ia Sangat bguna utk slmatkan document, assigment, thesis kita...  apabila laptop pertama anda rosak,, bahan2 tidak akan hilang.. kerana bahan2 itu juga ada dalam akaun anda dalm internet dan juga laptop kedua anda... 
  • Tak perlu bimbang jika assignment, thesis atau gmbr, video, mp3 anda hilang... kerana ada backup dengan menggunakan DROPBOX...
  • haa.. lagi satu, kalau kita terlupa bawa komputer kita, then tiba tiba ada kerja yang kena buat, kita boleh buka je dropbox kita di internet dan buat.. (dengan syarat file tu mestilah save dalam dropbox tu ye)
  • memudahkan kita untuk share file kita dengan orang lain---hanya hantar link dari dropbox kita ke mereka yang kita nak share dan diorang boleh terus buka.. wow..


Amacam? nak guna tak? tak percaya? try la sendiri.. tak rugi pon.. Nah linknya
sila download ok.

Ataupun korang boleh bagi email korang pada ecah, InsyaAllah ecah akan invite dan anda boleh lihat sendiri... Mudah sahaja nak gunakannya... Selamat untuk digunakan...  SELAMAT MENCUBA! [ada soalan? sila komen OK!]

1 comment :

RIZZNA said...

btul3x. CiM dah lama guna dropbox ni. Itupown selepas dpt advise dr comp. programmer kat opis. masa tu CiM dok ngadu kat dia external selalu buat hal. Skang ni takde external pown masih okey :)