Sunday, March 27, 2011

hAsIL kARyA aGUng zAmAn BuDaK2

✿‧:﹎。❤ Assalamualaikum ‧:﹎。


nk tnjuk pew yg ank murid ksayangan aku lukis time aku buat SBE kali ptama ..
hehe..
dari kelas 3 Arif SKHI


tajuk: bebas..
set induksi: pejam mata,, bayangkan mereka brada kt satu tmpat yg cntik..boleh lari2..


soo...aku pn suruh diorang lukis pew yang ada kt tempat 2....
diorg pn lukis laa... ada gak budak-budak yg blurr ag..aku pn suruh jer diorg lukis pew yg diorg nk or nampak...
bestnyew time 2.. like!!


jom tengok hasilnya~~~


~ HOTEL TERTINGGI~ By: Syamil
kat atas ni hasil karya budak yang dok sbelah dik jik... time lukis nie dia memg tak thu nk lukis pew..kejap2 padam.. then aku ada puji sorg budak 2 likis menara KLCC.. pastu dia warna warni.. cantik la gk kn.. (budak-budak kn suka kena puji..hehe) soo,,budak syamil ni pn tiru laa kawan dia 2.. cuma tukar tajuk jer..


~RUMAH IDAMAN~ By : Abd. Raziq (ank jiran aku..hehe)
hari 2 mse time klass, aku sh dia warna kjian yg aku wt..soo dia xsmpat lar nk join kwn2 dia mlukis 2.. ptg 2 dia pergi umah aku..dia buat yg nie..ambik jer aku..hehe..

~PANTAI~ By: Ahmad Hakim
budak nie memang cpt.. dia dpt buat on time.. memang dia dpt bayangkan lar apew yang aku suruh diorang bayangkan 2.. =)

~MINERAL KLCC~ (budak 2 nak eja menara sbenrnya.. salah aim..hahak..) By : Mohd Danial Amzar
Si Danial nie lar yang aku kata dia buat menara dia sendiri..warna warni.. chantek~~ imaginasi diorg tinggi... hehe.. nmpak x nme aishah kt lukisan dia 2.. aku mikir gak npe ada nme aku c2.. maybe dia suka cekgu ecah ni kot.. kih3... (prasan jap)

~ HAIWAN ~ (tajuk x'ditulis sbenarnya..) By: Nurul Wadhira
kalau dtgk pd lukisan 2, mulanya dia lukis kucing.. myb dia suka kucing kot.. hehe.. tp pas2 dia padam.. aku tnya nape padam..dia ckp sbb xcantik.. aku pn kata lar.."cantik dah 2.. pandai lukis tanpa tengok bahan lain..pd tahap kamu, kira memang dah cantik dah nie".. =) dia pn truskan mlukis haiwan2 2.. laut ada, darat pn ada.. tp xsmpat nk wrna dah..huhu
~PERANG~ By: Firdaus
ok.. mulanya si Firdaus ni membayangkan dan mlukis kapal selam.. xthu cmne tiba2, last skali jadi PEPERANGAN pulak..adoii... ganass dia..hehe.. budak ni lar yang kawan2 dia gtau paling nakal skali lam 3A 2..

~Nama Pokok Bunga dan Bank Z ......dan Pencuri~(tah ape lar tjuk nie..kurg fhm aku.huhu)  By: Muhammad Nur Hakim
si Hakim nie mmg plik..aku smpai skrg xfaham ape sbenrnya yang dia byangkan..adehh... tp pew2 pn, dia ada wt ucapan selamat tinggal cikgu siti Aishah dia nie..hehe..=)

~HAIWAN KESAYANGAN SAYA~ By: Nuur Mushitah
adek nie warna cantik..satu hala jer.. tp time lukis nie, dia tekap dkt buku sbenarnya..sbb 2 jadi lawa jer binatang2 nie..

~RUMAH SAYA~ By: Nur Athirah Aunie 
Budak nie mesti bayangkan main2 kt rumah dia..sbb 2 dia lukis ni kot..hehe.. not bad la utk tahap umur dia skg nie... yg terharunya, kt belakang lukisan nie, dia tulis " SAYA SAYANG USTAZAH FATIN DAN CIKGU AISYAH".. =))

~PERMAINAN YANG SERONOK~ By: Nur Fazlin 
ermm,,adek yang lukis gelongsor n papan jongkang jongkit nie mmg hebat gak r,... cos dia dpt lukis tanpa tekap n tgk buku pn..all in her head.. hehe.. nmpak ada sorang budak pompuan men glongsor 2 kn.. aku tanya sape dlm gamba 2, dia kata dia..hehe..

~DI PANTAI~ By: Syafinaz
budak nie mmg dpt lar pew yang aku cbe nak sampaikan.. dia bleh lukis smua nie dgn sndirinya.. myb dia mmbayangkan prcutian bsama kluarga tercinta r nie..hehe.. wlupun xsmpat warna bg ciap air laut 2,,tp tetap cantik..i like..hehe

~TAMAN PERMAINAN~ By:...
no name...huhuhu.. who is it? ni lukisan budak girl yang duduk sbelah Nur Fazlin (yg lukis taman permainan gak 2..) adek nie tiru jer kawan dia 2..hehe... pew2 pn,, ok r nie kn..

~HAIWAN-HAIWAN YANG COMEL~ By:  Nur Syarireen
comel x? hehhee.. darat ada, laut pn ada... 2 alam nie..

(no title.. n no name..)
mysterious drawing..tp aku tau sape..ni milik budak yang duduk dpn skali.. dpt bygkan x pew sbenarnya yang dia lukis nie? hehehe.. sbenarnya dia tiru kawan dia nie.. kawan dia lukis roket.. (yg biru 2 bumi..tp ada 4 bumi..aii.....banyaknya.. pelikss..)



~~dah mula rindu diorang~~
T-T

p/s: nk tgk gamba persekitaran sekolah.. Persekiraran SKHI
      sekadar perkongsian.. :kurangkan dosa, tmbahkan phala.. renung-renungkan... Zass~~

No comments :