Wednesday, June 27, 2012

janji Kakak pada Mak..


Bukan senang nak senang..
& bukan susah juga nak susah..
Xde sesape pon nak hidup susah..
Same goes to my family..

Mungkin ramai yang xtahu n rasa pe yang kami rasa.. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.
Aku tahu,,Ramai yang melihat aku hidup senang, mungkin ramai yang merasakan aku jenis yang “berkira”. Mungkin ramai yang tidak senang dengan sikapku yang terlalu berjimat..mungkin juga ramai yang hairan denganku yang suka berbisnes & mencari wang..
Maaf andaiku tersalah,maaf jika sikapku membuatkan sesetengah pihak kurang senang..namun inilah aku.. aku yang mahu mengubah kehidupan keluargaku..
Mak, bertahanlah untuk 3 tahun je lgi..kakak janji lepas ni mak xsusah lagi..

Kakak satu2nya anak perempuan mak, besarnya harapan mak pada kakak..kakak tahu mak takut kakak pergi tinggalkan mak..kakak tahu mak takut kakak kawin awal dan lupakan mak..tp jangan risau mak..insyaAllah kakak akan jaga mak..urusan jodoh insyaAllah kakak xkan mencari,kakak serahkan pada mak..=)
Mak....Kadang2 kakak rasa nak lari jauh dari sini..dari sgala kesusahan, dari sgala masalah..tp kakak xnak jadi anak derhaka.. mak tanggungjawab kakak sampai bila2.. bahagia yang kakak nak bila kakak dapat tengok mak hidup senang nanti.. bukan mak yang sekarang ni.. mak yang slalu berdiri & membongkok badan bila orang mengupah menyulam padi, mak yang mengail ikan utk dibuat kering & dijual, mak yang sering ke hulu kehilir memohon bantuan hanya untuk kesenangan kami... demi kakak, demi adik2.. xde mak yang sekuat mak..namun kakak lemah setiap kali melihat mak yang

Ya Allah, kuatkanlah aku..murahkanlah rezkiku & rezki keluargaku, ringankanlah beban ibuku..bantulah aku agar aku dapat membantu keluargaku..

2 comments :

Hana said...

hana faham. tabahkan diri ok :)

ecah said...

tq hana... insyaAllah..^^